This Is My World ツ: 2011

Total Pageviews

Tuesday, December 6, 2011

kucing kesayangan !


okeyh look at the topic , the topic is kucing kesayangan rite ?
kalao korangkorang semue ni nak taw ,
sebenar nye wani ni memang sayangkn kucing.
ta kira lha tu kucing wani atau ta .
tapi kn wani suke bagyy name kucing pelikpelik ,
manja , cantik , merah , baby , lara , nakal , sitam , comel n
bermacammacam lagy lha .

haihh ~
wani ni suke catumkan name dy org .
contohnye -> babymanjalaracantik
hee , beshh ta ?
n now wani nk cerite pasal kucing wani plak ,
 1 per 1 keyh .

baby -> dy ni kucing siam , warne oyen , betina . dy ni mati sebab makan racun . wani tengok dy adee dalam longkang , terbaring , perot kembong . kucing ni kucing ke tiga wani sayang , lepas dy mati je wani menangis n teringat gelagat dy mase dy hidup . dy pernah buat pensel box sebagai bantal dy . banyak perkara lucu dy pernah buat .
manja -> dy ni kucing biase tapi bulu ekor dy lebat , warne putih , hitam , oyen , betina . dy mati sebab tahan sakit . dy kene langgar , tapi kaki dy je . dy tahan sakit lepastu dy cekau abang wani n mati dalam rumput . kucing ni kucng ke dua wani sayang , lepas dy mati je wani terus masuk bilik . menangis n tengok gamaba dy .
lara -> dy ni kucing biase , warne putih , hitam , oyen , betina . dy ni belom mati . tinggal dy je kucing wani . dy garang , ta boleyh nak manja kan dy seperti kucing lain sebab kalao wani sentoh sikedd mesti dy nak gigit . tapi wani tetap nak usap n sentoh dy walao pon dy garang . wani boleyh tahan sakit gigi dy yg tajam tuhh . wani sayang dy ~~ tapi sekarang dy ta ade . da sehari ta balik ! takut jadik apeape kat dy . balik la lara .
cantik -> dy ni kucing biase tapi bulu ekor dy lebat sikedd , warne hitam , putih , jantan , anak kepada manja . dy mati sebab makan racun . lepastu dy sakit . macam sempot , sesak nafas . pastu wani bagy dy makan dy tanak makan , wani bagy dy susu dy tanak minum . tataw nape . tibetibe malam tu jugak dy mati  ~ wani keluar jap , lepastu nak pegy dataran . wani balik ruma dulu , pastu wani punye kakak cakap kucing wani da mati . wani cakap lha dy tipu . sekali betul ~ wani paling sayang kucing ni . kucing ni paling lama wani jaga taw . sejak 2009 hingga lha 4 Disember 2011 ! nak taw ta kalao wani buat keje skool kan , mesti dy dudok sebelha , kalao wani sembahyang mesti dy dudok sebelha , kalao wani tido mesti dy tido sebelha wani . banyak bende yang kite org buat bersama . dy pernah hilang , wani cari sampai pukul 2 pagi . mase dy sakit aritu pon dy hilang . rupenye dy duduk dekat luar . dy ta larat nak jalan .
nakal -> dy ni kucing biase tapi bulu dy macam ta ade , warne hitam , putih , oyen , betina . mase dy kecil dy nakal , suke berak ratarata . dy ni hilang mase wani bercuti selama seminggu . lepas tu ta jumpe dy . tapi wani dapat kucing yg sama macam nakal iaitu lara . dy org memang sama tapi lara ni bulu biase , nakal ta ade bulu . mak cakap tu nakal , tapi tataw lha .
merah -> dy ni macam kucing siam sikedd , warne merah , betina . wani bela dy mase tadika . so , ingatingat lupe la jugakk . tapi wani try untok ingad . dy dulu pernah hilang , setiap hari wani cari dy bersama family di ruma jiranjiran . sekali dy balik sendiri , pandai dy cari ruma dy . wani n family suka main ngan dy mase dy kecil . masuk kan dy dalam selimut , n bermacam lagy .
sitam -> dy ni kucing biase , warne hitam , jantan . wani bela dy mase darjah 3 . ingatingat lupe lha jugak . sitam nih abang kepada cantik dan anak kepada manja . dy istimewa sebab dy ni kucing hitam yang pertama wani ade . dy ni mati sebab ha apa hekk ala da lupe lha . sorie to say lha kepada sitam kerana wani tataw ape cerita menarik yg ade pade sitam . 
comel -> dy ni kucing biase , warne hitam , putih , kuning , betina . dy ade adik yang berna cantik . tapi bukan cantik yg dekat atas tuh , cantik lain . dy org ni wani bela mase tadika . so , ingatingat lupe jugak lha .

okeyh , wani juge nak minta maaf kepada kucing wani yang lain kerana wani lupe name korg , sorie eih . sebenar nye wani nangis mase tulis n baca balik ape yang wani tulis ~~ sedih sangat . terutama cantik , panjang cerita cantik kan .



Monday, November 14, 2011

|| the sims social ||


perh  , akhirnya kan .
dapat gak main game ni kat fb .
sbb slalu ta leyh bukak .
ta taw nape . 
nasib , nasib , nasib la baik .
lgi pon boring main
game ni at PS2 . 
okeyh la . 
nk main game 
THE SIMS SOCIAL . 



Friday, November 4, 2011

i! arRivEd To kUAntAn !i


sowie la wani busy skt sjk kebelakangan ni . 
busy nan ujian akhir taon la .
macammacam lgi la . 
smpai nk update status pn ta smpt .
walhal g kuantan aritu .
#tadelalamesanad  
kte owg pegi kuantan tnpa ayh .
ayh keje .
so , mummy yg drive .

ari prtme , kte owg pegi east coast mall .
ari kdua , kte owg pegi east coast mall gak .
then , kte owg pegi berjaya megamall plak . 



kat berjaya megamall kn , ade tmpt parking yg amat dahsyat .
yg warne biru tuhh .
abg suruh mummy naik , pastu mummy ckp tnggi sanad . 
mummy ta berani . then , abg ckp parkig kat tngkt 1 je .
pastu mummy pn naik lhaa .
tetibe kene naik sampai lhaa tngkt 8 .
sbb dy ta de tembustembus ke tngkt 1 . 
wani ckp lhaa , patut lhaa name dy berjaya megamall rupenye 
sebab berjaya wat tmpt parking setinggi ni .
pastu kn tibetibe adee uji bakat .
uji bakat ? uji bakat apee ha ?
ha , bru ingadd . uji bakat raje lawak .
tapi ta best sanad . yg best 1 je .
dy ckp mcm ni , biase je , biase je , biase je .
mcm dalam cite biase je saluran 132 . hee :DD

pastu mse blik wani takut nk lalu tempat naik tuhh . 
sebab kalo turun dy owg lajulaju .
so , mummy tanye guard adee jalan lain ta .
naseb baikk la adee jalan yg lurus .
tapi susah nak turun macam biasa . 
sebab kete wani panjang .
#ketenazaria .
da la banyak tingkat . 
8a , 8b , 8c sampai la 1c baru sampai bawah .
gile ta gile ah .
okeyh la wani da ngantuk ni .




Monday, August 29, 2011

rAyE !!




da denga  da denga !
yeay !
ape yg da denga ?
da denga takbir raye la !
maknenye esok raye !
azam wani pon da tercapai . iaitu pose penuh .
rase gembira sangat ni ! 
pose penuh dapat duit , raye dapat duit .
tapiii , jangan sangka wani pose untok duit eih ?
ta mungkin wani pose untok duit .
memang wani nak pose penoh .
tibe - tibe ramai yg cakap nak bagi duit kalo pose penoh .  
besshhhh nye . hee (n_n)
ta sabar nak tunggu esok !
ni lagi satu , jangan sangka wani cakap esok tu untok dapat duit .
tapi esok tu untok RAYE !!



Monday, August 22, 2011

Gelak ~ Gelak Sebentar


macam ~ macam la cite , politik la , fakta la , kisah benar la , lawak la . haha lawak nie yg best , senaman jap ! malam ~ malam wani gelak sorang ~ sorang ! haha jom layan .


1.
Di suatu pagi yg buta (sahur daaa) ...


mak : Alim bangun lim..makan sahur nie...

Alim : masih menarik selimut & bertanye pada mak nye..''MAK BUAT HO..HO...HOLICK EK ???..''

Mak : HO...HO...HOTAK hang...bangun cepatttt..!!!!.



2.
anak:mak,ape dalam perut mak tu?
mak:adik hang laa
anak:mak benci adik ke?
mak:ehhh,mak x pernak bnci ank mk
anak:dh tu,knape mk telan dia?
mak:klau aqu tampaq hang jgn hang tanya pasai pa noh...


HAHAHA...




3.
Anak:ayah,ini siput apa?
Ayah:siput babi nak.
Anak:siput apa?
Ayah:siput babi.
Anak:siput apa?
...Ayah:siput babi la sayang...
Anak:siput apa?
Ayah:siput la babi!!!!!

4.
Nak pandai = Cari isteri cikgu
Nak sihat = Cari isteri doktor
Nak kaya= Cari isteri anak tan sri
Nak glamour = Cari isteri artis
Nak gaduh = Cari isteri samseng
...Nak sembang = Cari isteri penceramah
Nak alim = Cari isteri ustazah
Nak gemuk= Cari isteri chef
Nak selamat = Cari isteri polis
Nak stylo = Cari isteri kaki shopping

Nak MAMPUS = Cari isteri muda yg 1 ofis dgn isteri tua

5.
Pada malam jumaat si suami memberi tazkirah kepada si isteri sebelum menunaikan kewajiban sebagai lelaki....Menurut Ulama, kalo kita berhubungan intim 1x pd malam Jumaat (mengikuti sunnah rasul), bererti kita telah membunuh 40 setan. :D
Isteri: Macam tu bang, Kalau 2x bang??
Suami: Bererti kita membunuh 80 Setan
Isteri: Kalo 3x bang ???
Suami: 120 setan
Isteri: Kalo 4x bang ???
Suami: 160 setan
Isteri: Kalau 14x pulak bang ???
Suami: Itu kau nak BUNUH AKU..SETAN!!!

6.
Cikgu Tanya Kehadiran Anak Muridnya

Cikgu : RINDU ?
Rindu : Hadir Cikgu
Cikgu : Benci ?
...Benci : Saya !
Cikgu : KASIH ?
Murid2 : Tak Hadir Cikgu
Cikgu : SAYANG ?
Murid2 : Sakit Cikgu
Cikgu : CINTA ? CINTA mana ?
RINDU & BENCI : Cinta Pulang Cikgu
Cikgu : Kenapa ?
Serentak RINDU & BENCI Menjawab : Kerana Cinta Tak Akan Pernah Hadir Tanpa KASIH & SAYANG ;p


7.
SUAMI;x rugi Abg kwin Syg tau...
ISTERI;ye ke Bang?knapa?
SUAMI;ye la,bdn gebu..mantap dan montok lagi tu..
ISTERI;nakal la Abg ni...
SUAMI;tapi gambar macho ni sape plak?Bapa Syg ke?Abg Syg ke?Bf Syg ke?Ooooo...Syg curang sama Abg yee?
ISTERI;bu bu bukan Abg...jangan cakap mcm tu..
SUAMI;habis tu..gambar siapa?
ISTERI;ini gambar sayang le... sebelum di operate
SUAMI;haaaaaahhhhhhhhh........(bengang)

8.
di Hospital Kota Bharu,Kelantan,seorang lelaki berusia 70-an sedang menunggu untuk mendapatkan rawatan.Di sebelahnya duduk seorang lelaki muda juga dengan tujuan yang sama.
Lelaki muda menyapa,"Pok cik ni sakit gapo?"
"Kecing manih.Lamo doh."
Tiba-tiba kakitangan hospital kelihatan cemas dan mengusung masuk seorang pesakit yang tidak sedarkan diri.Pak cik tua tersebut bertanya orang muda di sebelahnya,
"Tu bakpo pulok?"
"Kecemase"
"Oohh rupanya kecing mase lebih teruk dari kecing manih."

9.
Sopi : Pak Haji!
Pak Haji : Ada apa Sopi?
Sopi : Anak Pak Haji maen judi.
Pak Haji : Astagfirullah!
Sopi : tapi menang.
Pak Haji : Alhamdulillah.


10.
Seekor anak nyamuk kembali selepas menyelesaikan penerbangan pertamanya...
Ayah nyamuk bertanya bagaimana perasaannya melalui saat penerbangan pertamanya melihat dunia...

"Saya begitu teruja dan gembira kerana semua orang bertepuk bila menerima kehadiran saya..."




korang pasan ta yg nombor 2 ?
nombor 2 tu kan wani da pernah tulis kan ?
tapi ta pe la . saje je . 


Sunday, August 21, 2011

~ shOpPInG ~

ta jawab dosa ~ hehehe


Semalam kami sekeluarga pergi melaka .
melaka ? buat ape meyh .
kami shopping la .
shopping ? shopping ape meyh . 
kan da nak raya , jadi mesti la beli baju raya .
tapi semalam lain pulak jadinya .
ape yg lainnye meyh ?
kami bukan beli baju kurong , tpi beli sluar jean .
banyak gile . da banyak gile plak tu . hee
pastu beli baju melayu . kasut n macam ~ macam lagi la .
lain ke ? tapi rasanye lain sebab kite orang ta beli baju kurong tapi beli sluar jean . yela kan da beli baju kurong kat sini .


okey la sampai sini je yg bole dikatakan .
tata ~ oudd dulu . bye ~ bye .



Thursday, August 11, 2011

jeNIs KuiH



Ni wani nk ckp skt ni..
pasal ape ?
mestila pasal kuih ken ?
hehee..lom abis pose da pikir pasal raye..
aperr pon ta bley (jambu-maharaja lawak la plak)
jomm la sume ikut wani tengok bermacam-macam kuih..
   ------>
kuih paling gangster - lompat tikam
kuih paling sexy - puteri mandi
kuih paling keji - taik itik
Kuih bajet cute - cek mek molek
kuih untuk awet muda - seri muka
kuih paling alim - kuih ketayap
kuih penyakit lelaki kronik - batang buruk
kuih suka pukul - kuih lompang
kuih dalam zoo - badak berendam
kuih untuk sam polis trafik - kuih sampreeeeettttt
kuih yg bangun sendiri - kuih bangkit
kuih org ta mandi - kuih bau-lu
kuih paling tenteram - kuih makmur


Monday, August 8, 2011

beNgOng



ada satu budak ni dia bertanya kepada ibunya selapas dia bertanya kepada kawan karibnya :


Anak : Ibu , apa maksud I DONT KNOW ? 
Ibu    : saya tak tahu . 
Anak : kenapa semua org yang saya tanya , diaorg ckp SAYA TAK TAHU ?
           sedangkan soalan yang saya bagi itu sangat mudah untuk dijawab .

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ;')


Sunday, July 31, 2011

pUasE , PuASe !






puase taon ni kn , 
sye berazam nk puase pnh taw . 
sape yg berazam 
mcm sya ?
ankat tngn mcm sayya !
hee -,-

eih , eih korang .
korang de ta tinggal pose ?
da ganti lom ?  
ciannye .
pose ni pon sye bahgia .
sbb nye

teeeeeet

befday sye 25 Ogos .
pose lak tuhh .
okeyh la gak .
mintaminta taon dpn 25 Ogos 
rye lak an .

weeeeeee

kwn sye lak an 2 Ogos .
da dkt an ?
bkn dkt nan befday sye , tpi dkt nan tarikh ari ni .
sye da siap kn adiah tok dy .
kad pn sme .
rkaan sndri taw .
ta la lwa sanad !
hee -,-

nk taw ta adiah pe ?
adiah domo .
hee -,-

ta la beso sanad !
jnji bgi kn ?
yela bff sndri .
ta kn ta nk bgi .
sye sanad sayangss sama bff sye .

jngn slh sngke ye ?
bff itu best friends forever 
bkn boy friends forever ye !
n sayangss sebagai bff je .

k la , da nantok .

babay , tata 






Saturday, July 23, 2011

seNyUMaN mANiS



de sowang 'dax' nie ,
dy ske sye..
pastu dy slalu bgi pe - pe barang..

pastu kwn sye ckp la
yg sye ske fauzan la..
kuat - kuat plak tu..
mne de sye ske fauzan ?

pastu 'dax' nie ttp mke
dy pkai songkok je..
'dax' nie ckp kt kwn sye , 
yg sye ske fauzan..

then , kwn sye ckp nan sye yg 
'dax' tu ckp sye ske fauzan..
pastu dy mcm majok je..
hmmmmm..
nme dy ialah kimi
sebenarnye , sye taw yg dy ske sye ialah
kerana sye anta mesej kt dy pkai nombor lain..

sye : hye awk
kimi : sape ni ?
 sye : awk ske sape ?
kimi : sape ni ?
sye : ckp je la
kimi : yg bernama Norshazwani Shazreen..ni sape ?
sye : owh..ni shika
kimi : shika mne ?
sye : sdre wani..npe awk ske wani ?
kimi : sbb senyuman dy manis..hihi
n blablabla

pe nak wat ha kalo dy nie 
ske sngt kt sye ?
smpai sye nk ckp nan laki pon dy majok..
sbb cemburu la..


Tuesday, July 12, 2011

My Group


saya ada buat group ;)
nama group nya
teeeet....

nama nya
hawa bff
nk taw sebab pe 
kite orang buat name tu ?

mesti korang fikir yg
hawa untok pompuan
sebab tu kite orang wat
nama hawa bff
kan kan ?

sebenar nya maksod 
hawa tu ialah -->

H untok Hadirah
A untok Ain
W  untok Wani
A untok Aween

jadi ta nama hawa ?
nak taw maksod bff lak ?
mesti ramai yang taw maksod bff kan ?
kalo sesape yang ta taw , 
maksod nya ialah

B untok  Boy Best
F untok Friend
F untok Forever

nak tengok ta gambo kite orang 


ini la gambo kite orang
hehehe



Monday, July 11, 2011

hABuK - HabUk



hadoyy , hadoyy

da berabuk da blog ni
da lama ta buka la kata kn
buka je tros teringin
untok........

teeeeeett

tadaa , mentacap kn 
blog ku ini ;)
kalo dulu blog ini 
ta lawa , 
tapi skang berubah
jadi....

pe erkss ?

nak kata lawa ,
ta la lawa macam 
blog orang
profesional

tapi...

teringin juga nak wat 
blog seperti
orang profesional

macam mana erkss ?

ta reti sangat la
cian kn

hey , hey , hey

de sape ta yg 
profesional ?
yg bole ajar 
mencantikkan blog ini

kalo de.....

hantar la mesej di 
facebook

e-mel nye.....

shaz_wani00@yahoo.com

atau

name nye

byienze twenk twenk

senang saja kn ?
tapi memang senang 
kalo orang tu pon 
orang yg pakar 
blog kn.....


thanks ;)
tataa...babay....



Sunday, January 2, 2011

perhh malas tol nak pegi skola


esok dah nak sekolah..tapi tadi pergi gunung..untuk rehatkan minda..hahhaha frust gile ahh sebab esok dah nak sekolah..untuk murid2 satu hari sebelom sekolah kite kene rehat2kan minda supaya pembelajaran kite lebih tenang..hahaha